Olej lniany – czyli sekret zdrowej diety

Dietetyka i Żywienie Medyczne

Olej lniany – czyli sekret zdrowej diety

Olej lniany to nic innego jak Superfood – warto go pić codziennie, ponieważ poprzez bogaty skład bardzo korzystnie wpływa na wiele aspektów w naszym organizmie.

Na co konkretnie?

Przede wszystkim olej lniany jest doskonałym źródłem kwasów omega. Regularne spożywanie wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (omega 3 i 6), zawartych w tym drogocennym oleju powoduje obniżenie cholesterolu, jak również zmniejszenie poziomu trójglicerydów we krwi. Kwasy wielonienasycone mają również działanie przeciwutleniające i przeciwzapalne, przez co zwiększają odporność naszego organizmu.

W oleju lnianym znajdziemy wysoką zawartość witaminy E, która ma silne działanie antyoksydacyjne, przeciwzakrzepowe oraz wspomaga układ rozrodczy.

Znajdujące się w oleju lnianym fitoestrogeny wpływają korzystnie na gospodarkę hormonalną kobiet i zmniejszają ryzyko występowania raka piersi.

Jak stosować olej lniany?

My polecamy jedną łyżkę oleju na czczo. Można go popić szklanką wody. Pamiętajmy jednak, że aby jego pozytywne działanie miało sens, nasza codzienna dieta musi być zbilansowana, czyli opierająca się na zdrowych nawykach żywieniowych.

Jedząc zdrowo oraz pijąc regularnie olej liany uzyskamy najlepsze efekty.

Jak przechowywać olej lniany?

Nie bez znaczenie jest też przechowanie oleju lnianego. Pamiętajcie, żeby dłużej zachować jego korzystne właściwości po otwarciu należy go przechowywać w chłodnym miejscu bez dostępu światła – doskonale do tego nadaje się zwykła domowa lodówka.

Ważna uwaga na koniec‼️

Pamiętaj, że powyższe informacje skierowane są do osób zdrowych. Jeśli masz zdiagnozowane choroby przewlekłe koniecznie skonsultuj z lekarzem lub dietetykiem czy regularne stosowanie oleju lnianego jest dobre dla Twojego zdrowia.

Autor: Anna Wójcik, dietetyk, psychodietetyk
HEALTH INN MED

UMÓW WIZYTĘ

 

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Facebook
Facebook
Instagram
Instagram